2011-ben a biztonságtechnikai megoldások kiemelkedőek voltak az otthonok riasztási képességeinek terén, azonban az okosotthon funkciókkal jellemzően egyáltalán nem rendelkeztek. Az akkoriban megjelenő okosotthon rendszereket a biztosítótársaságok és egyéb szereplők nem fogadták el teljes értékű biztonsági megoldásként. Ügyfelünk egy biztonságtechnikai eszközök forgalmazására és telepítésére specializálódott skandináv nagykereskedési hálózat volt, és célja egy átfogó hardver-szoftver megoldás kialakítása volt, amely a már meglévő, jól működő és auditált biztonsági rendszereket összekapcsolja az okosotthon technológiákkal. Emellett a régebbi, akár már épületekbe integrált biztonsági rendszerek számára is egy modern, digitalizációs és integrációs megoldást szeretett volna kínálni. A vállalat minket bízott meg e termék fejlesztésével, szállításával és üzemeltetésével.
Emellett ügyfelünk kiemelt célja volt, hogy “white label” termékként biztosítótársaságoknak és kisebb biztonságtechnikai cégeknek is értékesíteni tudja a megoldást.
A fejlesztett termék különböző gyártmányú biztonságtechnikai hardvereket integráló és további helyi eszközöket összekapcsoló okosotthon platform, amely olyan mobil alkalmazásokat és webes és adminisztratív megoldásokat tartalmaz, amelyek korábban nem léteztek a piacon. A rendszer lehetővé teszi egy adott terület és épület lefedését, melynek biztonsági rendszerét okosotthon funkciókkal egészíti ki. Magát a rendszert egy mobilalkalmazással lehet kezelni. A fejlesztés 2011-ben indult, és abban az időben egyedülállónak számított, mivel nem volt hasonló hardver-szoftver megoldás a piacon.
A projekt során fő feladataink közé tartozott az IoT (Internet of Things) eszközökkel kapcsolatos fejlesztések és integrációk, architektúra és szoftvertervezési valamint fejlesztési tevékenységek, integrációs megoldások szállítása, az üzemeltetési környezete megtervezése, biztosítása, monitorozása és naplózása. Az üzemeltetéis megoldásunkat az ITIL ajánlásrendszerrel összhangban alakítottuk ki, majd a helyi, később a GDPR szabályázásnak megfelelően fejlesztettük tovább.
A termékfejlesztés egyik legfőbb nehézsége az volt, hogy az adott időszakban még nem léteztek erre vonatkozó általánosan elérhető integrációs megoldások, mint napjainkban a Matter. Az ONVIF szabvány például kizárólag a biztonsági kamerákra vonatkozott, így nem tudtunk rá támaszkodni teljes körűen. A biztonsági rendszerek jellemzően beágyazott, kis erőforrásigényű, zárt rendszerek, amelyeket csak speciális fejlesztési módszerekkel, és speciális engedélyekkel lehetett módosítani. Az ilyen rendszerek integrálásához számos gyártói és forgalmazói egyeztetésre volt szükség, amíg sikerült minden hozzáférés megszereznünk.
További kihívást jelentett olyan szoftverek fejlesztése, amelyek a központi hubokon futtathatók, annak ellenére, hogy ezek az eszközök eredetileg nem ilyen célra készültek. Emellett olyan fejlesztési és szállítási folyamatokat (CICD) kellett kialakítani, amelyek biztosították a megrendelőnk ügyfélkiszolgálási igényét. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy központi rendszer fejlesztettünk és üzemeltettünk, de “white label“ mobil platformok biztosították, hogy a megrendelőnk ügyfeleinek (biztosítótársaságok, kisebb biztonságtechnikai telepítő cégek) ügyfelei számára egyedi arculatot és funkciókat biztosítsunk. Ezáltal egy hibrid több bérlős szoftver architektúrát alakítottunk ki.
A terméket 2011-től 2021-ig fejlesztettük illetve üzemeltettük, amely időszak alatt a megrendelő számára egy olyan hardver-szoftver megoldást biztosítottunk, amely megfelelt az iparági előírásoknak, és egyesítette a biztonságtechnikai megoldásokat az okosotthon funkciókkal. Ez az innováció úttörőnek számított a maga idejében, mivel hasonló termék korábban nem létezett a piacon.
Várjuk levelét, hogy ötleteit közösen valósítsuk meg!
Várjuk levelét, hogy ötleteit közösen valósítsuk meg!
2025 © Minden jog fenntartva.